بنیادی‌فر داور فینال آسیا شد سون هیونگ مین جانشین بنزما می‌شود وزیر ورزش: تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود برای استقلال ورزشگاه خلیج فارس بسازید قایدی آماده‌ترین بازیکن کلبا اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار
سرخط خبرها

لالیگا و مادرید در آستـانه انفجـار| رئال یا اتلتیکو؟

  • کد خبر: ۶۷۹۱۸
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
لالیگا و مادرید در آستـانه انفجـار| رئال یا اتلتیکو؟
هفته پایانی لیگ فوتبال اسپانیا امشب برگزار می‌شود و رئال مادرید امیدوار است با یک معجزه به قهرمانی لالیگا دست یابد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ لالیگا به اوج حساسیت رسیده است و امشب قهرمان اسپانیا مشخص خواهد شد؛ جایی‌که ۲ تیم شهر مادرید با کنار‌زدن بارسلونا رقابت اصلی را برگزار خواهند کرد. این‌همه در‌حالی است که هنوز تیم قهرمان، تیم‌های راه‌یافته به لیگ اروپا و تیم‌های سقوط‌کرده به دسته پایین‌تر به شکل کامل و قطعی مشخص نشده‌اند. هواداران فوتبال در سراسر جهان منتظر مسابقات پایانی لالیگا هستند و در‌واقع یک هفته هیجان‌انگیز از فوتبال اسپانیا و اروپا باقی مانده است. هنوز هیچ‌چیز تمام نشده و در اینجا به تجزیه‌و‌تحلیل آنچه ممکن است در هفته پایانی رخ دهد، می‌پردازیم.


دعوای مادریدی‌ها بر سر جام

رقابت قهرمانی در لالیگا قطعا هیجان‌انگیز‌ترین چالش در این فصل فوتبال اروپا محسوب می‌شود و ۲ تیم هنوز با‌وجود یک بازی باقی‌مانده دارای شانس هستند؛ اتلتیکو‌مادرید ۸۳‌امتیاز دارد و رئال‌مادرید ۸۱‌امتیاز. بارسلونا که یکشنبه از سلتا شکست خورد، هفتادوشش‌امتیازی است و حالا دیگر از دور رقابت‌ها خارج شده است. اتلتیکو می‌داند که اگر رئال‌وایادولید را شکست دهد، قهرمان خواهد شد؛ این ساده است. اما آن‌ها می‌دانند که این کار آسان نخواهد بود. آن‌ها ابتدای هفته یک پیروزی بسیار دیر‌هنگام مقابل اوساسونا به دست آوردند. وایادولید نیز رقیب آسانی نخواهد بود.

 

این باشگاه در حال مبارزه برای بقا در لالیگا‌ست و اگر شانس زنده‌ماندن داشته باشد، ناامید از کسب نتیجه نخواهد بود. این در‌حالی است که رئال‌مادرید نیز تا آخرین لحظات تلاش خود را برای کسب عنوان قهرمانی انجام خواهد داد. پیروزی یک‌گله برابر اتلتیک‌بیلبائو شانس آن‌ها برای فتح لالیگا را همچنان زنده نگه داشت و تیم زیدان این هفته باید به‌مصاف ویارئال برود. ویارئال نیز در‌معرض خطر قرار دارد، چرا‌که آن‌ها در رده هفتم جدول قرار دارند و باید پیروز شوند تا برای حضور در فصل آینده لیگ اروپا شانس داشته باشند. در‌واقع می‌توان گفت که هفته پایانی و نتیجه آن برای هر کدام از این ۴ تیم بسیار پر‌اهمیت است.


داستان پیچیده لیگ اروپا

۴ تیم برتر لالیگا از قبل تعیین شده‌اند. همان‌طور که درباره تیم‌های پنجم، ششم و هفتم نیز چنین‌چیزی وجود دارد؛ یعنی تیم‌های رئال‌سوسیداد، رئال بتیس و ویارئال. این ۷ تیم اسپانیایی هستند که فصل آینده رقابت‌های اروپایی را انجام می‌دهند؛ اما مسئله این است که چه تیم‌هایی در لیگ اروپا (تیم‌های پنجم و ششم) و کدام تیم در لیگ کنفرانس (تیم هفتم) بازی خواهد کرد. هم‌اکنون رئال‌سوسیداد و رئال‌بتیس به نمایندگی از لالیگا در لیگ اروپای فصل آینده حضور خواهند داشت و هفته بعد ۲ تیم به‌ترتیب با اوساسونا و سلتا روبه‌رو می‌شوند.

 

ویارئال که در رده هفتم قرار دارد و اگر شرایط به همین شکل باقی بماند، در فصل افتتاحیه لیگ کنفرانس بازی می‌کند، آخر هفته به‌مصاف رئال‌مادرید، مدعی عنوان قهرمانی می‌رود. سناریوی متفاوتی نیز وجود دارد. ویارئال چهارشنبه ۲۶‌می در فینال لیگ اروپا با منچستریونایتد بازی می‌کند. در صورت پیروزی، زیردریایی‌های زرد در فصل آینده لیگ قهرمانان بازی خواهند کرد. اگر این اتفاق بیفتد و ویارئال هفتم شود، هیچ نماینده اسپانیایی در لیگ کنفرانس حضور نخواهد داشت. اگر ویارئال کار خود را در رده پنجم یا ششم به پایان برساند، فقط یک‌تیم از لالیگا به لیگ اروپا می‌رود و تیم رده هفتم هما‌ن‌طور که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، راهی لیگ کنفرانس می‌شود.


سایه سقوط روی سر ۳ تیم

نبرد سقوط به‌همان‌اندازه رقابت قهرمانی جذاب است. پیش از آغاز رقابت‌های هفته سی‌و‌هفتم لالیگا فقط ۵ امتیاز بین تیم‌های پانزدهم و بیستم جدول فاصله وجود داشت؛ اما درنهایت ۲ تیم ختافه و آلاوس بقای خود را در لالیگا قطعی کردند. در‌حالی‌که ایبار به اولین تیمی تبدیل شده که سقوط آن‌ها به دسته پایین‌تر قطعی شده است.


از طرفی هنوز ۳ تیم الچه، اوئسکا و وایادولید در نبرد سقوط هستند و تنها یکی از آن‌ها می‌تواند زنده بماند. در شرایط فعلی اوضاع اوئسکا با ۳۳‌امتیاز ایمن‌تر است. آن‌ها در هفته آخر به‌مصاف والنسیا می‌روند. این در‌حالی است که الچه سی‌وسه‌امتیازی و وایادولید سی‌ویک‌امتیازی در منطقه سقوط قرار دارند. الچه به‌مصاف بیلبائو خواهد رفت که نتیجه به لحاظ جدولی برای آن‌ها اهمیت چندانی ندارد؛ اما وایادولید در‌برابر اتلتیکو که برای قهرمانی به پیروزی نیاز دارد، با کار دشواری روبه‌رو‌ست. اگر در پایان رقابت‌های لالیگا هر ۳ تیم امتیاز برابری داشته باشند، اوئسکا به لطف عملکرد بهتر در بازی‌های رو‌در‌رو برابر ۲ تیم دیگر، در لالیگا باقی خواهد ماند. با‌این‌حال در نبرد سقوط باید انتظار آتش‌بازی از تیم‌ها را داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->